måndag 4 juli 2011

Fort knox Sookie Stackhouse

För någon månad sen hade jag och min sambo tittat ut en urgullig padd-fröken, ett tag såg det ut som om hon skulle bli vår nya familjemedlem. Men lyckan vart kort när en uppfödare utan för sveriges gränser intresserade sig för samma padda. Man skulle kunna säga att vi snubblade vid målsnöret. Jag var så besviken då jag sett fram emot en liten kattunge som trippar runt här hemma lagom till semestern, så jag satte mig vid datorn och kollade Nordiska rexringen efter födda Cornish rex kullar och där hitta jag ett inlägg om en kull med en svart-vit bicolour hona. Jag sökte upp bloggen där bilderna skulle vara och hitta denna bild....


Foto: http://fortknoxcrx.blogspot.com/
Jag vart såld direkt, lika så min sambo och vi skicka iväg ett mail om intresse. Vi fick tillbaka ett svar om att det fanns en annan som också var intresserad av Sookie och vi kunde bara vänta på besked om vi fick möjlighet att tinga denna underbara tjej eller inte. Dagarna kändes som veckor och varje mail som trilla ner i inboxen vände min mage upp och ner. Men sen den 31 Maj kom beskedet att vi gärna fick komma och kolla på katten och eventuellt tinga om allt kändes bra.

Den 5 Juni tog vi bilen till Stockholm för att hälsa på katterna. Jag var så lycklig och nervös och hoppades innerligt att uppfödaren skulle tycka om oss. Väl framme så sprang det små små katter på 6 veckor. Dom var överallt och ingenstans så man fick dubbelkolla flera gånger att man inte satte sig på någon katt.

Helt ärligt så skulle jag kunna ta med mig hela kullen hem. Alla katter tilltalade mig även fast Sookie var mest speciell.
Uppfödaren och fodervärden berättade lite om kullen och allmänt om rasen och försäkrade sig att vi visste vad vi gav oss in på. Vilket vi mycket väl gjorde. Vet ju att vår Zaffie är väldigt lugn i jämförelse med andra Cornish rex katter vi träffat på.
Vid 6 veckors ålder så var det just Sookie som var mest social och den som fick igång alla andra kattungar till bus. Det märktes, hon hade inte riktigt tid med att umgås med oss utan röjde runt och tog en lite paus i någons knä och sen röjde hon runt igen.

Foto: http://fortknoxcrx.blogspot.com/


Nu är det inte många dagar innan Sookie Stackhouse kommer flytta hem till oss. Bara 12 dagar sen är hon 12.v och jag hoppas dessa dagar går riktigt snabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar