torsdag 17 november 2011

Zaffie, uppdatering om inhalation och operation

Åh jag är så glad att det äntligen blir av! Har fått ett datum nu när Zaffie ska få kastreras samt ta en del prover på bland annat lungorna. Visserligen är jag livrädd att något ska gå fel eller att dom hittar något dumt. Hon är min lilla böna, lite egen, men det gör då ingenting!
Så på fredag den 25 November åker vi till Strömsholm för operationen. Jag försöker hålla mig sysselsatt tills dess men har ännu inte funderat ut vad jag ska syssel sätta mig med under dagen när hon inte är hemma. Usch vad jag tycker det är jobbigt med operationer och veterinärbesök när man inte vet vad man ska få veta.

Men något positivt är att det längre inte är någon kamp mellan mig och Zaffie. Hon har tidigare inte velat inhalera sitt kortison alls. Vilket hon tillåter nu. Men hon är snabb ut i köket och kräver sin belöning. En portion våtfoder med lite extra vatten för att skölja rent munhålan. Är så glad att det funkar, annars får man lov att ge kortison tabletter och så verkar ju i hela kroppen och om det bara är luftvägaran som behöver kortisonet är det ju bättre med inhalation! Tabletter och Zaffie går inte alla dagar utan tvång. Hon är duktig på att gå igenom godis och mat efter piller att spotta ut.

Hoppas och tror att vi är på bättringsvägen nu, behöver inga mer bekymmer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar