lördag 10 september 2011

Kattpotta

Igår var vi på Ikea och köpte lite nytt till lägenheten. Vi har länge kollat på en modkatt låda men känt att den var för dyr. Så när vi var på Ikea köpte vi förvaringsmöbeln Hol ( hade sån tur att hitta den på Fynd hörnan för 50% pga bruten förpackning, men allt var komplett) och två plastbackar. Så nu har vi tre kattpottor här hemma, en på toan och två i förvaringsmöbeln i hallen. Känns som den bästa lösningen. Varför vi behöver tre kattlådor? Jo jag har ju inte berättat att vi får tillökning i Cornish rex familjen. I nästa vecka kommer det hit en liten grabb, mer om det senare.





(försökt få till en film på Sookie när hon leker med en radiostyrd liten bil, men min dator vill inte idag, får försöka igen imorgon. Är dödstrött och behöver kvälls mys i soffan och samla nya krafter)

4 kommentarer:

  1. Varför ska ni skaffa en tredje Rex? :O Jag menar; det var väl inte alls länge sen ni skaffade Sookie, eller har jag fel nu?

    SvaraRadera
  2. Från början skulle vi eventuellt skaffat två. Men det vart inte så. Sen fick vi en förfrågan som vi tackade ja till. Kommer berätta mer om allt när papper och annat är påskrivet i veckan.

    SvaraRadera
  3. Missade helt att du hade svarat på min kommentar! Spännande med en liten bebis springandes hemmma iaf! :)
    Dock förstår jag inte riktigt varför ni ska köpa ännu en, räcker det inte med två redan? Sookie är ju fortfarande ganska liten, är det inte bättre att ni koncentrerar er på henne istället för att köpa en till? Nu verkar jag säkert lite bitter (må så vara) men är lite nyfiken bara! (Trogen läsare)

    SvaraRadera
  4. Ang. kommentarerna finns det ju inget smart sätt att svara på än att göra en egen kommentar. Hade varit smart med en svarsfunktion.

    Kul att du följer min blogg!
    För att återgå till ämnet så vill jag inte skriva för mycket då jag tänkt skriva ett inlägg om katten som flyttar in när allt är klart. Men det var inte ett impuls beslut, det har tänkts igenom av både mig och min sambo. Uppfödaren vet precis hur vår situation ser ut och såg inte några problem, även om man aldrig kan veta om det dyker upp problem man inte räknat med. Det vi väntar på nu är att uppfödaren ska ha tid att åka hit med katten, skulle bli denna vecka så då kommer jag förklara närmare.
    Kom gärna med mer frågor om du har och jag är ledsen som jag inte kan svara fullt ut på dina frågor. Har jag inte besvarat dom fullt ut med inlägget om katten så fråga gärna igen!

    SvaraRadera