måndag 19 september 2011

Rätt sand...

Ojoj vilket första dygn! Dobby och jag mös mest i soffan eftersom katterna var tjuriga över den nya katten som anlänt. Jag kände att jag hade tänkt på allt, men det hade jag självklart inte...
olyckan skedde mitt i natten när jag långt bort hör Dobby gå runt och prata och sedan hoppa upp i sängen och börja kraffsa. Det tar inte långstund innan jag flyger upp plockar ner honom på golvet och sliter upp min sambo ur sängen.... Dobby har kissat vid fotändan av sängen!?

Min sambo har varit iväg på en grabbkväll och var trött och inte ett dugg hjälpsam så han placera jag i soffan och jag börja sprita bäddmadrass, säng och sängkläder. Tankarna flyger runt i huvudet på mig och vad som kan vara fel tills det ploppar upp... kattsanden, han är nog inte van med vår sand. Irriterad på mig själv försöke jag bädda någurlunda mjukt i sängen för att sova vidare och ställer klockan. Sen vart det iväg till Zoobutiken på morgonen och köpa medel för kattkiss, ny sand.

Väl hemma igen gjorde min sambo i ordning lådan och gissa vad som sker, Dobby flyger ner i lådan och både bajsar och kissar och blir en mycket mer harmonisk katt. I efterhand skrattar jag bara åt mig själv för min tabbe.
Det var inget bra första dygn för Dobby heller med människor som glömmer bort något så viktigt som kattsand till toaletten!
Så vi människor här hemma för skylla oss själva och kan gott ligga i en hård säng utan bäddmadrass tills det är torrt och fräscht igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar