måndag 15 augusti 2011

Dricka vatten från kranen!

Vem vill inte ha nytt fräscht vatten? Sookie är smart hon och hoppar upp på handfaten och sätter sig och skriker i frustration för att det inte kommer vatten, då får man gå dit och öppna kranen så det kommer vatten. Då får man en nöjd kisse! Hon är överlag galen i vatten, dricker från alla skålar hon kan hitta och bryr sig inte om hon får vatten på sig så länge det är hon själv som gjort att hon fått vatten på sig, bada för att någon annan säger det är det inte på tal om!




7 kommentarer:

  1. Jag har en likadan kisse hemma - alltså en som absolut älskar att dricka ur kranen. Dessutom dyker hon in när man duschat och slickar upp vattnet... Jag har äntligen beställt en vattenfontän till henne - den borde komma på posten från Zooplus idag eller i morgon. Det lär Juppi gilla :)

    SvaraRadera
  2. Sookie har blivit lite mer reserverad till vatten men har ingen emot att sitta badrummet medans man duschar och små plaska i vatten. Hon har druttat ner i toaletten och fått bada när hon inte velat bada. trodde hon skulle bli en riktig vatten katt.

    Du får berätta om vattenfontänen sen! :D
    Har funderat själv men folk säger att dom kostar och låter o.s.v så jag vet inte vilken man ska välja X)

    SvaraRadera
  3. Jag rapporterar senare. Det är en sådan här jag beställt:

    http://www.zooplus.com/shop/cats/cat_bowls_feeders/cat_fountains/215194

    Den har fått bra vitsord av alla som testat den.

    SvaraRadera
  4. De där har hon nog lärt sig när hon bodde hos mig, min svarta hankatt gör ALLTID så :) / Sara som har sookies mamma :)

    SvaraRadera
  5. Haha det har hon säkert! Hon blir nästan hysterisk om hon inte får dricka vatten ur kranen. Står och skriker rakt ut och blänger på en. Ibland är hon så snabb upp dit för att hon vet att man ska använda kranen efter toa besök att hon ramlat ner i toan.... Men kul har vi, tror jag och min sambo är dom enda som snabbt snabbt stänger locket på toan efter besök haha! :D

    SvaraRadera
  6. Nu har jag haft vattenfontänen hemma i lite under en vecka. Den låter inte mycket alls. Mycket mindre än en akvariepump i alla fall. Maken påstår att det prolar och att han blir kissnödig :) Men det är inget högt ljud och den står i köket ändå, inte i sovrummet...

    MEN katterna har absolut inte fattat finessen. Har inte sett en enda av dem ens smaka på vattnet. Nu har vattennivån sjunkit, men om det beror på att någon druckit eller om det dunstat - det vete sjutton.

    OM de nu inte börjar dricka så känns det som 600 ganska onödiga kronor.... :)

    SvaraRadera
  7. Hm ja.... Jag vet inte om jag vågar mig på en sån. Det funkar för mig att ställa ut vattenskålar här och där (som samt drar till sig damm, är allergiker) så bara man kommer ihåg vart man ställt dom så man kan byta varje dag så kanske det är ett billigare alternativ för mig.

    SvaraRadera