torsdag 18 augusti 2011

Sookies nya sele

Jag har helt glömt bort att blogga om Sookies nya sele. Den jag hade var lite för stor och jag fick klämma fast remmarna som vart över med ståltråds klämmor från brödpåsar, tycke inte det var fint eller hållbart så vi åkte till djuraffären som hade 25% rea på sele och koppel och köpte en blå sele. Min sambo fick välja då jag valde Zaffies prickiga sele.
Den här selen kan hon växa i och så får vi se om inte hon också ska få en fin sele som Zaffie eller om vi nöjer oss med denna blåa. Kopplet vi köpte var ett flexi koppel på 7m. Vi kom fram till att Zaffies flexi koppel på 5m inte riktigt räcker till vår krut tjej när hon skuttar runt i det gröna gräset på innergården.
Denna dag som bilden togs (minns jag rätt var det den 12/8) så gick Sookie och jag för att överraska min sambo som var tvärsöver gatan hos sin kompis cykel och trägård butik och hon gick brevid som en mindre envis hund. Tror inte nån där sätt en Cornish förut, fick söta kommentarer som "åh shit vilken svans..." eller "Stora öron.." och som vanligt hur len och mjuk päls dom har.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar