tisdag 25 oktober 2011

Återbesök på Strömsholm

Idag hade vi återbesök på Strömsholm inbokat i kalendern. Min svärmor var snäll och körde mig och Zaffie dit. De tog lite nya blodprover och lyssnade på hjärta och lungor. Hon ska fortsätta äta sin medicin som hör till sköldkörteln och så har vi fått hem en "inhalator" till Zaffie som ska hjälpa henne att andas in kortison (Flutide).
Frågan är bara hur vi ska göra det för bästa sätt för Zaffie. har lagt godis och mat i den så hon är ju inte "rädd" för grunkan men kommer den för nära så backar hon lite så hennes tunga kan vispa i sig det goda. Ni som har astma katter eller använder er av en inhalator till katt får mer än gärna komma med tips! Vill inte att hon ska förknippa det med något dåligt!


Det var väldigt intressant när veterinär assistenten skulle sätta nål för att få blod så tror jag hon var nervös eller rädd för katter. Hon ville ha tratt och "tvångströja", enligt mig helt onödigt men om det gjorde hennes jobb lättare så fick det bli så. Nu väntar vi bara på nya svar och fortsatt behandling. Nästa steg är antagligen kastering och eventuella provtagningar som behövs göras under narkos. Hon pigg och go är hon i alla fall igen. känner igen min Zaffie. Skönt att se att det går att rätt håll i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar