måndag 31 oktober 2011

Inhalator

Veterinären ansåg att det var bäst i Zaffies fall att behanda luftvägarna lokalt så inte kommande tester ska bli missvisande om jag förstod henne rätt. Men det är inte det lättaste att ge en katt kortison via inhalator, speciellt inte om hon heter Zaffie. jag har lockat med mat och godis och visst tar hon det ur inhalatorn men kommer dne för nära springer hon bara iväg. Har försökt att stegvis ta den närmare och närmare och varje gång det går bra får hon godis men när den kommer för nära så skiter hon i om hon får godis eller inte hon sticker.
Så jag tar tacksamt emot tips om ni har några, vill inte göra det med tvång då jag fått tips om att vira in henne i något så hon inte kan komma någonstans men det känns inte alls som den väg jag vill ta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar