måndag 3 oktober 2011

En liten summering över senaste tidens trassel & upptåg

Zaffie har inte varit bra i magen alls senaste dagarna och spytt och haft diarré. Inte så roligt. Men jag misstänker att hon smakat på Dobbys foder och då blir hon jätte dålig direkt. Försöker vara jätte nog med att hon inte får tag på han mat, men antagligen har jag misslyckats. Stod i dag och koka lite kyckling som jag mossar och har i vätska, det uppskattades av fröken så vi får hoppas det ger med sig nu, om det inte blir bättre får jag ringa veterinären. Tänkte i fall att det kan ha något med hennes blödning att göra? Det tar verkligen på krafterna att ha djur som inte mår som dom ska. Känner en inre stress och oro som bara byggs upp.

För er som under hur det går med Dobby. Han har ju kissat fel. Det konstiga är att det varit exakt samma tidpunkt varje morgon så man undrar ju vad han vill. Men vi har köpt feliway och fått testa en spray, samt sover med stängd dörr. Men när vi är vakna är dörren alltid öppen och ingen har klagat eller kissat fel. Underbart!
Förhoppningsvis var Dobby kanske lite stressad av flytten och sen att det var så tokigt med kattlådan i början.

Sookie, Ja hon är denna vecka veckans bild på Cornish rex ifokus, för två veckor sedan var det Zaffie. Har egentligen inte hänt nått extra med henne, som tur är! Hon terroriserar oss och de andra katterna som hon brukar och hittar även på nya upptåg. Som idag när jag plocka disk så vände jag mig om för en lite stund och blir helt paff över att det sitter en Sookie skåpet! Hm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar