lördag 29 oktober 2011

Sookies tur att åka till Veterinären

I torsdags var det Sookies tur att åka till veterinären. Vi hade en inbokad kastrering. Egentligen hade jag tänkt kastrera med flanksnitt i Uppsala men det sket sig i och med att Zaffie fick en blödning och behövde veterinär vård. Sen besluta vi att kastrera båda två samtidigt så jag slapp vara orolig två gånger på kort tid. Men det sket sig eftersom Zaffie började hosta och behövde åka till veterinären i strömsholm och få en helt egen vårdplan. Så jag tog beslutat att det var bäst att kastrera Sookie nu i torsdags så har jag det gjort och jag slipper oroa mig för att hon ska börja löpa och få lov att gå igenom onödig stress och att Dobby och hon ska leka mamma pappa barn. Nu är det gjort och Sookie mår bra. Man kan  inte tro att hon är nyopererad så som hon flänger. Man får ha vakande ögon på dom små och se att det inte går för vilt till. Natte tid har hon lyxen att sova inne hos oss med egen låda, mat, vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar